laupäev, 10. jaanuar 2009

Pluss versus miinus

Imelik.. ma olin päris õhinal mõttest, et hakkan blogi pidama.. Ja tundus loogiline, et räägin kõigepealt sellest, mis kõige rohkem südamel - vibuspordist. See ongi loogiline. Aga..

Ma ei tea kust otsast pihta hakata!!! Seda on nii palju (eriti suur konsentratsioon vibuspordiga seonduvat on millegi pärast minu koljusse kolinud), et ma näen isegi unes vibulaskmist. Vot nii suur on see teema. Seega ühte postitusse see vist ei mahu.

Proovin kuskilt otsast pihta hakata.. kuid võib juhtuda, et tulevad postitused hüppavad suvaliselt ühelt teemalt teisele. Proovi lugedes sadulas püsida :)

Võib-olla oleks sissejuhatuseks hea, kui tooksin välja, mis mulle meeldib ja mis mulle ei meeldi (Eesti) vibuspordi juures (ja sellega seonduvalt). Mis meeldib, see märgitud + ja mis ei meeldi, see loomulikult -.

+ Mulle meeldib vibu lasta.
+ Mulle meeldib keskele lasta.
+ Mulle meeldib kümnesse lasta.
+ Mulle meeldib x-kümnesse lasta.
+ Mulle meeldib võistelda.
+ Mulle meeldib olla vibu platsil.
+ Mulle meeldib vaadata teisi laskmas, kui ka neile meeldib lasta.
+ Mulle meeldib mõelda vibulaskmisest kui enda proovile panekust.
+ Mulle meeldib oma eesmärke täita ja ületada.
+ Mulle meeldib võita.
+ Mulle meeldib, et mul on võimalus spordist nii palju õppida.
+ Mulle meeldib, et mul on nii head treenerid.
+ Mulle meeldib mu uus vibu.
+/- Mõnikord meeldib mulle isegi sulgi liimida :)
+ Mulle meeldib mõte endast kui olümpiavõitjast.
+ Mulle meeldib ennast avastada situatsioonist, kus olen pikalt arvanud, et lagi on käes, kuid tegelikult lage polegi :) (Eelnev periood tavaliselt siiski ei meeldi)
- Mulle ei meeldi kui keegi mu arengut takistab.
- Mulle ei meeldi oma treeneriga vaielda (kuigi ometigi ma teen seda vahete-vahel).
- Mulle ei meeldi, kui peale rasket võistluspäeva tuleb peavalu.
- Mulle ei meeldi, et ma istudes magada ei saa (kes on näinud, see teab).
+ Mulle meeldib kui mu tuttavatel hästi läheb - kui nemad saavad, saan mina ka!
+ Mulle meeldib näha väikestel lastel silmades sära - metsikut soovi ja iha lasta keskele, "vibulaskmiskirge".. Ja loomulikult seda ise tunda.
- Mulle ei meeldi kui Eesti vibuvõistlustel puudub kord (eiratakse võistlusreegleid tahtlikult või tahtmatult - vahet pole).
- Mulle ei meeldi Eesti Vibuliidu (EVL) koduleht, kust operatiivset infot ei saa.
- Mulle ei meeldi, et EVLi juhatusest on saanud "salaorganisatsioon" - kontaktid ja liikmed pole isegi kodulehel üleval.
- Mulle ei meeldi ka üleüldiselt see, mis toimub Eesti Vibuliidus.
- Mulle ei meeldi, et vibuklubist "Ilves" ja selle liikmetest on tehtud/saanud justkui katk, millest suure kaarega mööda käia.
- Mulle ei meeldi, kui inimesed raiskavad oma energiat või arvavad, et nad teevad NIIII palju, kui tegelikult teevad vaid osakest elementaarsest.
- Mulle ei meeldi, et treener Toomas nii vara lahkuma pidi.. mul oli temalt veel palju õppida.
- Mulle ei meeldi, et Eestis pole ühtegi rahvusvahelise kvalifikatsiooniga kohtunikku.
+ Mulle meeldib võistlusi korraldada (kui on usaldusväärsed inimesed, kellega seda koos teha).
+ Mulle meeldib klubi asju organiseerida.
+ Mulle meeldib, et ma olen täna vibulaskmisele õppinud projektide kirjutamist.
- Mulle ei meeldi see, et käes on jaanuar ning ikka pole välja tulnud 2009 kalenderplaani ja koondislaste norme.
- Mulle ei meeldi, et hoolimata eelmisel kevadel kinnitatud normidest sõideti võistlema norme mittetäitnuna. Ehk siis EVLi juhatus ei pea kinni enda kehtestatud reeglitest.
- Mulle ei meeldi, et "uus" juhatus eksib täpselt selle vastu, mida nad Aivo Agule ette heitsid (info vähene liikumine, koduleht, kalenderplaan, aasta aruande esitamine ilma üldkoosolekuta, sihtotstarbeliste rahade mitte kandmine klubidesse jne).
- Mulle ei meeldi näha, kuidas Mart Muhelist tehakse uut Aivo Agu / Tõnu Ennemuist. Läbi kõlanud põhiloosung: "me teeme kõike koos, me otsustame kõike koos, me vastutame kõige eest koos, mitte nii nagu Aivo Agu tegi" on kuhugi haihtunud ning pöördunud ümber: "me ei teadnud, mis Mart tegi, Mart ise otsustas, Mart valesti otsustas". Väga tore, et meil on nüüd taas uued "Vibuliidu päästjad", kuid mehed - kus olite te enne?
+ Mulle meeldib, et ma ei ole Eestis ainus, kes on seadnud endale kõrged eesmärgid.
- Mulle ei meeldi, kui keegi tuleb meie klubisse nõu küsima ja meie treener aitab, et siis koheselt arvatakse, et me tahame laskurit "enda klubisse meelitada". See ei ole kohe kindlasti nii. Kuid sellised jutud tekitavad laskuri pähe küll kindlasti mõtte klubi vahetada.
- Mulle ei meeldi, et juba kaks aastat ei ole valitud parimaid laskureid. Tunnustus on üks motivaator. EOK lehel on üleval alaliitude parimad. Meie alaliit on üks väheseid (kui mitte ainus) keda seal pole. Isegi aasta parim matkaja on valitud.
+ Mulle meeldib, et platsil on näha vanemaid laskureid, kes oskavad vibulaskmist nautida :)
+ Mulle meeldib võistlustel kuulda seda häält, mis tekib kui kõik laskurid noolte järgi lähevad. Teate mis hääl see ikka on? Rohkem on seda kuulda suurvõistlustel.
+ Ja see hääl meeldib ka kui umbes 3-5 sekundit peale laskmist lubavat vilet hakkavad vibud "paukuma".
- Mulle ei meeldi, et minul ja ka teistel on jäänud Eesti Vibuliidust sihtotstarbeline raha saamata. Me oleme selle kõik ju tööga välja teeninud.
+ Mulle meeldib peale (rasket) treeningpäeva hetk, kui ma saan voodile pikali visata. Jess, aeg peatub hetkeks!

Huuhh.. neid asju võiks vist loendada veel kümneid ja kümneid.. aga praegu vist siiski lõpetan. Sain siit väiksest ajurünnakust juba päris mitu teemat, millest kirjutada :) Aga võib-olla annan sellele nimekirjale veel mõnel päeval järje .. Eks paistab. Kindlasti jäi mõni elementaarne asi välja.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar